JOTAIN maagista lienee tapahtunut Pirkkalassa. Tapahtumien järjestäjiltä nimittäin tulee yhä useammin uutisia, että osallistujia on ollut ihan kivasti.
Pirkkalan muinaismarkkinoilla oli viime kesänä niin paljon yleisöä, että Pirkkalan on jo pohdittava, kuinka markkinat saadaan pidettyä sujuvasti sumppumaisessa Reipinniemessä.
Kirjastossa vastikään vieraillut Satu Rämö taisi yllättää järjestäjät, kun suosikkikirjailija veti sadan hengen yleisölimiitin täyteen ja väkeä jouduttiin käännyttämään ovelta. Viikonloppuna sanoittaja Helena Eevan muisteluilta oli sekin Karjala-seuran mukaan menestys.
Urheilun puolellakin liikettä on ollut.
Saa nähdä, miten väki löytää lauantain kekrijuhlille Reippiin tai marraskuussa pidettävää mielenkiintoiseen Guerrilla Lightning -valotempaukseen, jossa hiippaillaan kotikunnan illassa taskulamput kädessä…
PIRKKALAN kasvu on ensimmäiseksi mieleen tuleva syy yleisömäärien kasvulle. Se ei riitä yksinään selitykseksi. Lisääntynyt ja laadukas tarjonta niin kulttuurin kuin urheilun osalta on myös huomattu.
Tapahtumajärjestäjiltä vaaditaan silti pelisilmää sen suhteen, mikä naula vetää. On mietittävä, kuinka omasta tapahtumasta tehdään kiinnostava. Ja mikä tärkeintä, on osattava kertoa tapahtumasta asukkaille eli tiedottaa.
Mielellään Pirkkalaisessa myös otetaan osa ansiosta. Lehden rooli on aktivoitunut, kiitos pitkälti verkkosivujen ja sovelluksen päivittäisen uutisoinnin.
Pirkkala on pääsemässä roolistaan nukkumalähiönä. Kaupungin läheisyys on useimmiten etu, mutta tapahtumajärjestäjille ei ole herkkua, jos yleisöä pitäisi saada kentän laidalle ja Nokia Areenalla järjestetään samaan aikaan kymppitonnin yleisön vetävä liigaottelu.
On myös niin, että asialliset puitteet innostavat järjestämään ja tulemaan. Ensi vuonna valmistuvan kampuksen myötä Pirkkala saa auditorion, jonka antaa aivan uudenlaiset eväät tapahtumajärjestäjille. Liikuntatalokin on laajenemassa.