Lukijalta: Pirhan järjestelmä on syvältä – Kaikki tuntuu tähtäävän siihen, että asiakas kyllästyy ja menee yksityiselle

Edes jonoon pääsemisestä ei saa mitään kirjallista kuittausta, ja viestintä tapahtuu loputtoman puhelinjonotuksen kautta.

PIRHAN asiakkaana olen mielestäni oikeutettu vastaamaan Marina Erholan haastattelussa (Pirkkalainen 8.5.) esitettyihin väitteisiin, sillä kirjoituksessa ei annettu puheenvuoroa niille, jotka ovat kokeneet Pirhan toiminnan nimenomaan niin, että ”palveluita ei saa tai niihin ei pääse”.

Oman kokemukseni mukaan kiireetön hammashoito Tampereella on lähinnä ihmisten kiusaamista. 3,5 kuukaudessa en ole saanut edes tietoa arvioidusta hoitoajasta saati sitten mitään takeita 4 kuukauden hoitotakuun toteutumisesta. Näemmä kuulun 18 % vähemmistöön.

Oman terveysaseman Kangasalta Tampereelle 2021 vaihtaneelle eivät sähköiset palvelut myöskään edelleenkään toimi kunnolla, vaikka olen asiasta tehnyt muistutuksenkin. Mielestäni kolmessa vuodessa tällaiset perusasiat yksinkertaisesti on saatava toimimaan ilman selityksiä ja esimerkiksi jonossaolon ja arvioidun jonotuksen keston täytyy näkyä jossakin.

Pirhasta vakuutellaan, että ei ole minkäänlaista kriisiä, kaikki on ok, kunnossa. Minusta, asiakkaasta, koko järjestelmä on aivan syvältä – edes jonoon pääsemisestä ei saa mitään kirjallista kuittausta, ja viestintä tapahtuu loputtoman puhelinjonotuksen kautta. Kaikki tuntuu tähtäävän vain siihen, että asiakas kyllästyy odottamaan ja menee yksityiselle, jolloin Pirha säästää rahansa ja saa tilastot näyttämään paremmilta.

Cristian Seres
Kangasala

Lue myös: Pirhan Marina Erhola: ”Kriisiä ei ole – tilanne olisi varmasti toisenlainen, jos itärajan takaa alkaisi tulla rautaa”