Ruusuja Pirhalle? Kysyimme Pirkkalassa ihmisiltä, mistä asioista hyvinvointialuetta voisi kiittää – Susanna Vuorimaa löysi hyvää neuvolasta

Pirhan palveluiden henkilökunta keräsi kehuja useammalta kuin yhdeltä vastaajalta.

”Neuvolasta voin antaa tosi positiivista palautetta”, Susanna Vuorimaa sanoo. Hänellä on puolen vuoden ikäinen vauva, ja neuvolapalvelut ovat ehtineet lähiaikoina tulla tutuiksi. Neuvolahenkilökuntaa hän kuvailee ”todella asiantuntevaksi ja empaattiseksi”. ”Sanotaan, että monia asioita joutuu odottamaan paljon. Minä olen ainakin saanut joustavasti hoidettua asioita”, Vuorimaa kehuu.

PIRKANMAAN hyvinvointialue (Pirha) on ollut runsaasti julkisuudessa esimerkiksi kuntouttavaan päivätoimintaan liittyvien lakkautussuunnitelmien takia.

Negatiivisten uutisten vastapainoksi jalkauduimme Pirkkalan Suupalle kysymään, mihin Pirhan toiminnassa ollaan tyytyväisiä.

Monet vastaajista joutuivat pähkäilemään kysymystä tovin. Pohdinnan pääteeksi useimmat saivat nimettyä ainakin yhden asian, joka ansaitsee Pirhan toiminnassa ruusuja. Aihetta kiitoksiin löytyi esimerkiksi henkilökunnasta ja neuvolapalveluista.

”Olen ollut ihan tyytyväinen siihen, että alueellinen yhteistyö toimii kohtuullisen hyvin. Terveyskeskukseen pääsee Nokialle tai Hatanpäälle, kun tähän [Pirkkalaan] ei pääse”, Tomi Kuisma sanoo.
91-vuotias Orvokki Raatikainen ei välittömästi keksi kohdetta ruusuille. Hän on tyytymätön siihen, että toimintaa on viety niin vahvasti digimaailmaan. ”Sitten kun sinne pääsee sinne sisälle, niin siellä on ihan asiallista väkeä”, Raatikainen kuitenkin toteaa. ”Pirha voisi enemmän ottaa yhteyttä suoraan vanhuksiin eikä .fi:n kautta”, hän toivoo.
Iiris Siren antaa ruusuja Pirhan henkilökunnalle. ”Aina kun sinne on soittanut, niin tuntuu, että se on hirveän vaikeata. Sitten kun on päässyt paikan päälle, niin kaikki asiat ovat toimineet tosi hyvin”, Siren sanoo. Esimerkiksi hyvästä palvelukokemuksesta hän antaa mukavan henkilökunnan.