Mattilan mielestä kokoomus ja pormestari Marko Jarva (kok) ovat ottaneet perusteetta mainetta itselleen ja puolueelleen Pirkkalan tekemästä päätöksestä ulottaa raitiotie Pirkkalaan vaiheittain – ensin Partolaan ja myöhemmin Suupalle.
Mattila viittaa Pirkkalan kokoomuksen viime viikolla lähettämään tiedotteeseen ja pormestari Jarvan haastatteluihin Pirkkalaisessa ja Aamulehdessä.
Mattila perustelee kantaansa sillä, että äänestyksessä ratikan laajennusta Pirkkalan kuntakeskukseen kannattivat kaikki demareiden valtuutetut. Kokoomusryhmästä neljä valtuutettua olisi jättänyt raitiotien Partolaan.
”Pormestarin oman ryhmän valtuutetut putosivat kuin enot veneestä”, Mattila sanoo.
”Jos meitä demareita olisi lähtenyt vastustajien kelkkaan, niin metriäkään raitiotietä ei rakentuisi Partolasta eteenpäin”, Mattila toteaa.
Pirkkalan valtuusto päätti viime viikon maanantaina raitiotieäänestyksessä sen välillä, rakennetaanko kiskot Pirkkalaan tämän syksyn päätöksellä vain Partolaan asti vai sitoudutaanko samalla kuntakeskukseen Suupalle tulevaan ratikkaan.
Suuppa-ratikka voitti äänestyksen 25-18. Mikäli demarien ryhmästä olisi löytynyt yhtä monta ratikan vastustajaa kuin kokoomuksesta, raitiotie olisi jäänyt Partolaan äänin 22-21.
Sekä kokoomuksen että demarien edushenkilöt ilmoittivat ennen päätöstä, että ryhmien valtuutetuilla on vapaat kädet valita kantansa.
MATTILA kertoo, että Pirkkalan demarit julkistaa oman pormestariehdokkaansa lauantaina 9. marraskuuta Suupantorilla Pirkkalassa avoimessa yleisötilaisuudessa.
Mattilan mukaan tuolloin julkistettava puolueen valinta on ”varteenotettava pormestariehdokas, joka omaa roppakaupalla poliittista johtajuutta”.
Pirkkalan demarien toritapahtuma Suupantorilla la 9. marraskuuta klo 12.