KUN raitiotie Partolaan on valmis, nykyisen Prisman ja Motonetin välisen pysäköintialueen reunaan tulee vilkas joukkoliikenteen solmukohta. Terminaalissa voi vaihtaa busseista, polkupyörän päältä ja henkilöautoista ratikkaan.
Partolanaukioksi nimetyn tavallista prameamman vaihtopysäkin piirustukset ovat paraikaa nähtävillä mahdollisten muistutusten jättämistä varten.
Mikäli Pirkkalan valtuusto päättää maanantaina, että raitiotie tehdään Partolaan, olisi Partolanaukion pysäkki bussi- ja raitiotieliikenteen ainut kohtauspaikka Pirkkalassa ainakin neljän vuoden ajan. Ratikan on määrä kulkea Partolaan vuonna 2028.
Avoinna on, alkaako Partola-Suuppa -välin rakentaminen heti ensimmäisen vaiheen valmistumisen jälkeen.
KATU- ja puistosuunnitelmat lupaavat, että Kenkätien ja raitiotielinjan väliin tehdään viihtyisä kaupunkitila, missä odotella kyytiä.
Aukio rajautuu Prisman pysäköintialueen Motonetin puoleiseen reunaan. Alueella nykyisin sijaitseva tankkausasema puretaan ratikkareitin teon yhteydessä.
Aukiolle ladotaan kiveys, jossa keltaiset maatiilet muodostavat ristikoita harmaille betonikiville. Aukio on pysäkkien välissä, jolloin vaihto sujuu, kulkusuunnista riippuen, jopa ilman kadunylityksiä.
Aukiolle tulee suunnitelman mukaan puuistutuksia, neutraaleja puisia pintoja ja metallipintoja, jotka tuovat ympäristöön räväkkyyttä. Puiden ympärille tulee penkkejä, joilla odotella kyytiä. Aukiolle tulee myös pyörien ja skuuttien pysäköintipaikkoja.
Aukion keskelle sijoitetaan ratikan taideohjelmassa hahmoteltu taideteos.
Puistosuunnitelman mukaan myös monimuotoisuus huomioidaan. Aukion vieressä Motonetin naapurissa on oja, jota hulevedet laskevat. Paikalle sijoitetaan suunnitelman mukaan monilajista puustoa, hulevesikasvillisuutta ja tuodaan vielä erikseen lahopuuta.
Partolanaukion katu- ja puistosuunnitelmaehdotukset ovat nähtävillä 30. lokakuuta asti mahdollisia muistutuksia varten.