HÄRMÄLÄNRANNAN raitiotiepysäkin tulee nimensä mukaisesti sijaita lähes nykyisessä paikassaan, jotta se palvelisi myös yhä kasvavaa Härmälänrannan yhteisöä. On harhaanjohtavaa nimetä ko. pysäkki esityksen mukaisesti.
Alkuliturgiassa oleva toteamus ”Raitiotiepysäkkien sijainnit ja määrät on päätetty ja tarkkaan harkittu niin, että ne palvelevat nykyistä ja tulevaa asutusta ja palveluja mahdollisimman hyvin” osoittaa suurta välinpitämättömyyttä ja tietämättömyyttä Härmälänrannan yleisten kulkuneuvojen käyttäjiä kohtaan.
Esitän mietittäväksi Härmälänrannan pysäkin rakentamista Valmetinkadusta eteenpäin osittain Härmälänojan päälle, siten että nykyisen ajoneuvosillan molemmin puolin rakennetaan uudet sillat ja pysäkkialue jatkuisi myös Pirkkalan puolelle Pereen liittymää siirtämällä ”eteenpäin”.
Tarkennukseksi esitän, että nykyisen betonisillan molemmille puolille voisi rakentaa kaistat käyttäen isoja rumpuputkia edullisesti, kuten Härmälänojan alajuoksullakin nyt on. Reunakaistat voisivat toimia autojen ja kevyenliikenteen väylinä. Tietäen että Härmälänoja on kuntarajalla, niin kustannuksetkin voisi jakaa molempien kesken
Tämä pysäkki palvelisi koko Härmälänrannan, tulevan Partolan liikekeskuksen alueen sekä Pereentien alkupään kenties tuhansia uusia asukkaita. Nykyinen ehdotus on suuri heikennys nykyisen julkisen liikenteen palveluun.
Ratikkalinja ei voi olla itsetarkoitus vaan sen tulee parantaa nykyistä palvelukykyä, muutenhan koko investoinnissa ei ole mitään järkeä.
Jouko Tutti, Vihurinkatu