Sosiaali- ja terveysasemien puhelinpalvelujen palveluaikoihin muutoksia, ohjaus vanhoihin numeroihin päättynyt

Muutoksella valmistaudutaan syksyllä tiukentuvaan hoitotakuuseen.

MUUTOS koskee myös Pirkkalan terveyskeskuksen hoidon tarpeen arviointi- ja neuvontanumerojen aikoja. Kuva: Sanni Harmanen

PIRKANMAAN hyvinvointialue Pirha on muuttanut alueella toimivien sosiaali- ja terveysasemien hoidon tarpeen arviointi- ja neuvontanumerojen palveluaikoja.

Huhtikuun 24. päivästä alkaen numerot ovat palvelleet arkisin maanantaista torstaihin kello 8–16 ja perjantaisin kello 8–15. Pirkkalan terveyskeskuksen hoidon tarpeen arviointi- ja neuvontanumero on 03 384 5020.

Jos asiakkaan oma asema sulkeutuu jo aikaisemmin, puhelu ohjautuu automaattisesti toiselle sosiaali- ja terveysasemalle.

Kiireellisessä asiassa voi soittaa sosiaali- ja terveysaseman kiirevastaanotolle kiirevastaanoton aukioloaikojen mukaisesti myös iltaisin sekä viikonloppuisin.

Hyvinvointialue kertoo tiedotteessaan, että puhelinpalvelun aukioloaikojen muutoksella halutaan parantaa asiakkaiden yhteydensaantia sekä valmistaudutaan syksyllä tiukentuvaan hoitotakuuseen.

TOUKOKUUN alettua on myös hyvä hetki tarkistaa, että esimerkiksi omaan puhelimeen tallennetut sosiaali- ja terveyspalveluiden numerot ovat ajan tasalla. Vuodenvaihteessa 03-alkuiset sosiaali- ja terveysasemien numerot muuttuivat, ja ohjaus vanhoista numeroista uusiin päättyi huhtikuun lopussa.

Toukokuun alusta lähtien vanhoissa numeroissa nauhoite kertoo numeron muutoksesta ja kehottaa katsomaan uuden numeron Pirha.fi-sivuilta.