PIRKKALAN terveyskeskus otti keskiviikkona käyttöön uuden asiointimuodon. Verkossa toimivassa chat-palvelussa asiakas voi kirjoittaa viestejä terveyskeskuksen sairaanhoitajalle kiireettömissä asioissa.
Sairaanhoitaja vastaa chatissa arkisin kello 9.15-11.15. Kunnan tiedotteessa kerrotaan, että chatissa sairaanhoitaja arvioi hoidon tarvetta sekä antaa hoito-ohjeita ja muita terveyteen liittyviä neuvoja. Chatissa voi myös uusia reseptejä, kysyä laboratoriotuloksista ja varata aikoja vastaanotolle.
Tarvittaessa terveyskeskuksen ammattilainen voi avata chatissa videoyhteyden, jotta asiakas ja ammattilainen pääsevät juttelemaan kasvotusten.
Chatin käyttö edellyttää asiakkaalta vahvaa tunnistautumista esimerkiksi pankkitunnuksilla.
Chattiin pääsee Pirkkalan terveyspalveluiden sivuilta.