PIRKKALAN terveyskeskuksen puhelinpalvelu muuttuu ensi tiistaista lähtien koskien muun muassa asiakkaan oman tiimin valitsemista soitettaessa sekä hammashoitolan puhelinpalvelussa hoidon kiireellisyyden valintaa.
Uuden järjestelmän käyttöönoton alkuvaiheessa saattaa ilmetä teknistä häiriötä, joka voi ruuhkauttaa puhelinpalvelua.
TERVEYSKESKUKSESSA on otettu käyttöön tiimimalli, jonka tarkoituksena on parantaa hoidon jatkuvuutta ja pitkäaikaissairauksien hoitoa. Terveyskeskuksessa toimii kolme eri tiimiä. Tiimi koostuu 4 sairaanhoitajasta ja 3-6 lääkäristä.
Asiakkaiden jako tiimeihin tapahtuu hoidon tarpeen arvion yhteydessä tai hoidon aikana eli tiimien asiakkaat täydentyvät pikkuhiljaa. Tavoitteena on, että ajan kuluessa kaikki asiakkaat, joilla on seurantaa vaativa pitkäaikaissairaus tai muuta palveluiden pitkäaikaista tarvetta, saavat oman tiimin. Aiemmat hoitosuhteet pyritään ottamaan huomioon tiimiä valittaessa.
Tällä hetkellä suurimmalla osalla väestöstä ei ole omaa tiimiä.