Lukijalta: Terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu vie hermot

Pirkkalaisen lukijalla on huonoja kokemuksia Pirkkalan terveyskeskuksen puhelinasioinnista.

PIRKKALAN terveyskeskuksessa on käytössä takaisinsoittopalvelu. ”Soitamme sinulle takaisin kuluvan (vai seuraavan) vuorokauden aikana”.

Sitä sitten toisella korvalla koko päivän odottelet, pirahtaako puhelin.

Ja auta armias, jos sattuu olemaan joku meno, niin kuin minulla oli alakerran hierojalle, niin totta kai sairaanhoitaja on soittanut juuri sillä välin! Ja uutta soittoa ei sitten kuulukaan.

SOITAT sitten seuraavana aamuna jättääksesi uuden soittopyynnön. No, automaatti sanoo, että sinulla on jo täällä olemassa soittopyyntö. Niin, se edellinen johon jo eilen yritettiin soittaa.

Ok, odottelen sitten uutta soittoa. Sitä ei kuulu, etkä voi jättää myöskään uutta soittopyyntöä.

Aika hieno systeemi heillä. Tosi toimiva! Eli jos jätät pyynnön, varaudu pyhittämään koko päivä puhelun odotteluun. Toivottavasti siellä välähtää jonkun harmaissa aivosoluissa uusi idea, jolla toiminnan saisi sujuvammaksi.

Paras tietysti olisi, että hoitaja – ei automaatti – vastaisi heti puheluun, niin kuin vanhoina hyvinä aikoina.

Karhumuori